Entitats i centres de formació

La Confederació compta amb entitats sòcies i centres de formació especialitzats, amb contrastada trajectòria en el disseny, organització i impartició d’accions formatives dirigides a professionals del Tercer Sector.

En base al coneixement del sector, aquesta formació s’ajusta a les necessitats de les entitats i dels seus professionals, capacitant-los per afrontar en millors condicions els reptes que el sector té per endavant, ja sigui des del punt de vista de gestió organitzativa,  d’intervenció directa amb els col·lectius destinataris de les actuacions o de desenvolupament professional i personal.

A continuació teniu la relació d’entitats i centres de formació vinculats a La Confederació on podreu trobar resposta a les vostres necessitats.

Aposta

Aposta. Escola de cooperativisme

Escola de formació contínua amb la missió “Contribuir al desenvolupament de persones i empreses amb l’adquisició i retenció de les capacitats i habilitats necessàries per tal de millorar la seva carrera professional i la seva posició al mercat, impulsant i garantint els principis del cooperativisme, i prenent com a eix la persona”. L’Escola pretén cobrir les necessitats reals de les persones tant des del vessant de la formació contínua en aspectes que es deriven de la pròpia activitat laboral, com mitjançant l’oferiment de formació específica en temes cooperatius i en gestió empresarial de forma totalment adaptada tant en continguts i en metodologia.

dialegÀmbits de formació

Gestió empresarial sota els principis i valors cooperatius
Desenvolupament dels òrgans socials cooperatius
Difusió del model d’empresa cooperativa
Habilitats i competències pel desenvolupament personal

llibretaOferta formativa

Accés directe a tota l’oferta formativa d’Aposta
Descarrega’t el catàleg 2015-2016 de formació subvencionada

dades contacteC. Premià 15, 1ª planta
info@aposta.coop

Suport

Centre d’Estudis de l’Esplai

Entitat sense afany de lucre dedicada a la formació i al suport en la gestió de les entitats i associacions. Té com a missió educar a les persones en el lleure i promoure el desenvolupament associatiu amb voluntat transformadora i d’inclusió social mitjançant la formació, recerca i creació de materials.

Educació ambiental
Tercer sector
Inclusió digital
Escola i família
Hostaleria i Restauració
Intervenció social
Lleure educatiu

llibretaOferta formativa

Formació per a persones en situació d’atur , subvencionada pel Servei d’Ocupació de Catalunya.
Formació per a treballadors en actiu, subvencionada pel Consorci de la formació contínua de Catalunya
Formació a mida

A més…

Impartició de Certificats de professionalitat
Gestió de la formació bonificada

dades contacteCarrer Riu Anoia, 44-54
08820 El Prat de Llobregat, Barcelona
Meritxell Pascual
mpascual@fundesplai.org

CEPS

CEPS Projectes socials

Associació no lucrativa fundada l’any 1994 amb la missió de facilitar l’accés al capital social i cultural d’una comunitat a les persones a través del seu empoderament, el foment de la cohesió i la inclusió social i la lluita contra les desigualtats socials. És responsable de la gestió i implementació de programes de desenvolupament comunitari amb clara vocació preventiva, fent especial èmfasi en projectes socioeducatius per a infants, joves i adults, la formació contínua per a professionals i investigació i desenvolupament de noves pràctiques.

dialegÀmbits de formació

Especialitzada en formació a mida per entitats i professionals de l’acció social, de l’educació i de la cultura. En els àmbits de la gestió d’organitzacions i en l’intervenció especialitzada en territoris, col.lectius i persones. Modalitats presencial i virtual.

llibretaOferta formativa
Accés directe a la plataforma virtual on trobareu la oferta formativa.

dades contacteC. Bòria 17 pral.
formacio@asceps.org

elcae

El Cae Formació

Escola d’educadors/es en el lleure i de formació de voluntariat que desenvolupa una àmplia oferta formativa en els àmbits de l’educació en el lleure, el joc, la formació associativa i de voluntariat i l’animació de la gent gran. Cada curs elaborem un programa formatiu específic i, a més a més, poden dissenyar i desenvolupar activitats formatives per encàrrec.

dialegÀmbits de formació

Especialitzada en Lleure Educatiu:

Monitor/a i Director/a d’activitats de lleure; Premonitor/a – Iniciació a l’esplai;  Intervenció educativa; Activitats complementàries a l’escola;Tècniques, tallers i recursos per a l’educació en el lleure; El Joc; Educació per la salut;Gestió i organització d’entitats i voluntariat; Formació personal.

Accés directe a tota l’oferta formativa del Cae Formació

dades contactePlaça del Milcentenari, s/n
08241 Manresa
cae@cae.cat

escola el sol

Escola El Sol

L’escola és una institució no lucrativa fundada per la Fundació Ferrer i Guàrdia i Esplais Catalans el 15 de gener de 1992 i que immediatament s’acredita com a escola de formació d’educadors en el lleure. Al llarg d’aquests 20 anys s’hi han associat progressivament l’Associació de Casals i Grups de Joves de Catalunya, la Fundació Terra, Acció Escolta de Catalunya, la Joventut Europea Federalista, XarxAteneu, Cooperacció i Encís sccl. L’escola té un conveni de col·laboració amb l’Associació de Mestres Rosa Sensat, que facilita l’intercanvi de coneixement, recursos i projectes.

Educació en el lleure
Associacionisme
Escola, comunitat educativa i entorn
Polítiques de joventut
Acció social i comunitària
Gestió cultural
Europeïsme, internacionalisme i cooperació al desenvolupament
ciutadania, igualtat i pluralisme
Medi ambient i sostenibilitat
Salut, sexualitat i prevenció
Iniciativa social, cooperativisme i tercer sector
Creixement personal

Accés directe a la oferta formativa de l’Escola El Sol

dades contacteAv. de les Drassanes, 3
elsol@escolaelsol.org

Escola forca

Escola FORCA

Escola vinculada a la Fundació Escolta Josep Carol que entenén l’educació com un procés comunicatiu imprescindible per al desenvolupament de les persones i, alhora, un dels mitjans més importants de construcció social i cultural. La formació d’educadores i educadors, necessària per realitzar una tasca educativa coherent, ha d’acomplir una doble funció: dotar d’eines metodològiques que facilitin la seva feina i generar reflexió individual i col·lectiva sobre la mateixa funció pedagògica, com també sobre les finalitats i compromisos socials.  Per això la metodologia de l’Escola Forca es basa en la pedagogia de l’acció, l’aprendre fent, de manera que la persona que es forma es converteix en ple protagonista de l’acció educativa. El diàleg constant, el treball en petit grup o l’experiència pràctica són els trets metodològics més destacables.

dialegÀmbits de formació

Especialitzada en Lleure educatiu:

Curs de caps d’unitat – Monitors/es de lleure infantil i juvenil
Curs de caps d’agrupament – Directors/es de lleure infantil i juvenil
Cursos de Reflexió-Acció (formació especialitzada i monogràfics)

llibretaOferta formativa

Accés directe a la oferta formativa de l’Escola FORCA

dades contacteC/ Mare de Déu del Pilar, 16-18
forca@josepcarol.cat

feate-logo1

Federació d’Entitats d’Assistència a la Tercera Edat sense afany de lucre

FEATE és una Federació que agrupa a entitats d’iniciativa social sense afany de lucre, que presta serveis al sector de la gent gran, i entre d’altres, promou la formació en aquest àmbit d’activitat.

Gent gran i dependència
Àmbit sociosanitari

llibretaOferta formativa

Accés a la oferta formativa de FEATE

dades contacteHotel d’Entitats “La Pau”
Carrer Pere Vergés, 1
Barcelona 08020
secretaria@feate.org

logo FEDAIA

FEDAIA – Federació d’Entitats d’atenció i d’educació a la Infància i Adolescència

La FEDAIA és la plataforma que agrupa a Catalunya el conjunt d’entitats que treballen amb infants, joves i famílies en situació de risc d’exclusió social o desemparament. Nascuda l’any 1996, està formada per més de 90 entitats que atenen a més de 100.000 infants i 35.000 famílies a través de serveis en l’àmbit de l’acció social, l’educació, la formació pre-laboral, la salut i l’atenció a les famílies.

Infància, Adolescència i Família
Formació d’interès social

llibretaOferta formativa

Accés directe a la web de FEDAIA

dades contacte

Carrer Caballero, 79, 1er pis B
08014 Barcelona​

FPT

Fundació Pere Tarrés

Amb més de 50 anys d’existència, és una organització no lucrativa d’acció social i educativa, dedicada a la promoció de l’educació en el temps lliure, el voluntariat, la millora de la intervenció social i l’enfortiment del teixit associatiu. Amb el temps la seva acció s’ha ampliat a altres àmbits de l’acció social com ara la formació, la recerca i la gestió.

Discapacitat i Diversitat funcional
Gent gran i Dependència
Infància, Joventut i Família
Inserció Laboral
Mediació i Intervenció
Sanitat i Salut Mental
Lleure educatiu
Gestió
Formació d’interès social
Formació reconeguda per Ensenyament
Cursos d’interès sanitari

Certificats de professionalitat
Cursos de curta durada subvencionats
Cursos amb certificació pròpia (bonificables!)

dades contacteCarolines, 10
formacio@peretarres.org93 410 16 02

Logo Drecera

SEFOR Drecera

SEFOR Drecera ofereix formació ocupacional, dirigida a persones en situació d’atur; i  contínua i reciclatge, dirigida a persones que mostrin inquietuds i motivació per créixer en l’aprenentatge personal i professional o vulguin completar la seva formació acadèmica. També dirigeix la seva activitast formativa a  empreses i entitats per tal d’impulsar la millora de la gestió i l’aprofitament dels seus recursos a través d’una formació de qualitat adaptada a les seves necessitats.

Acció social
Atenció sociosanitària (certificat de professionalitat)

Accés directe al web de Sefor Drecera

dades contacteCarrer Progrés, 3
08904 L’Hospitalet de Llobregat
sefor@drecera.org

Suport

Suport Associatiu

Entitat sense afany de lucre dedicada a l’enfortiment del Tercer Sector mitjançant l’acompanyament en les tasques de gestió, la formació i la generació d’eines i recursos per a associacions i fundacions.

Comptabilitat
Fiscalitat
Gestió del voluntariat
Aspectes jurídics i legals
Gestió de projectes
Ofimàtica per a entitats
Programes informàtics específics per a la gestió associativa.
Assessorament en gestió d’entitats.
Plans de millora de la gestió
Organització de jornades sobre temes d’actualitat associativa.
Gestió de la formació bonificada

Oferta formativa de Suport Associatiu