Programa pilot d’acompanyament a la millora de la participació interna i gestió democràtica a les organitzacions del Tercer Sector Social de Catalunya

Amb el suport de la Direcció General d’Economia Social, el Tercer Sector, les Cooperatives i l’Autoempresa, del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies – Generalitat de Catalunya – La Confederació vol aprofundir en una de les seves finalitats estatutàries: la promoció de models de gestió propis de l’Economia Social.

La finalitat del present programa és enfortir el sector no lucratiu de serveis socials i d’atenció a les persones a través de la promoció de models de governança democràtica.

En aquest marc, es proposa desenvolupar una prova pilot amb la voluntat d’acompanyar, sistematitzar i reforçar els processos de participació interna i gestió democràtica a les entitats del Tercer Sector Social de Catalunya.

Per fer-ho, La Confederació va obrir una convocatòria de participació per seleccionar 6 organitzacions. Aquestes organitzacions participants són:

• Associació Alba (Tàrrega | Àmbit discapacitat)
  • Associació Saó Prat (El Prat de Llobregat | Àmbit joves – Inserció Laboral)
  • Fundació La Xarranca/ El Cae (Manresa | Àmbit lleure educatiu)
  • Fundació Santa Susanna (Caldes de Montbui | Àmbit gent gran)
  • TEB Cooperativa (Barcelona | Àmbit discapacitat)
  • Fundació Surt (Barcelona | Àmbit Dona)

En què consisteix la prova pilot?

La prova pilot consisteix en analitzar els processos participatius de l’organització i en l’elaboració d’un pla de millora individualitzat per avançar cap a sistemes de gestió més participatius. En concret:

Diagnosi inicial:

• Identificació del punt de partida i dels principals reptes a abordar a cada organització.

Creació equip de treball:

• Creació d’un equip de treball interdisciplinar i representatiu de l’organització encarregat de liderar el projecte.

Realització de 3 tallers participatius:

• 3 tallers de cocreació d’iniciatives per impulsar models de governança democràtica a l’organització.

Pla d’acció:

• Definició d’un full de ruta individual per a cada organització que permeti avançar cap a models de governança democràtica.

Què obtenen les organitzacions participants?

Acompanyament expert individualitzat per analitzar els processos participatius de l’organització.

Aplicació de metodologies col·laboratives per fer front a reptes organitzatius.

Definició d’un pla de millora per avançar cap a sistemes de governança més democràtics, amb accions concretes i calendaritzades.

Foment d’una cultura col·laborativa en el funcionament de l’organització.

Participació en una acció innovadora implicant un gran nombre de persones de l’organització.

I contribuir activament en la definició del concepte de governança democràtica a les organitzacions del Tercer Sector Social de Catalunya.

carpetaAccés a les bases reguladores de la convocatoria de participació

Amb el suport de:

logo_gencat-treball