Organització

Jordi Roman President
Fundesplai

Jordi Roman

Llicenciat en Ciències de la Informació per la UAB, Diplomat en Relacions Laborals per la UB, Màster en Direcció de Recursos Humans per EAE Bussines School i la UB i Tècnic Superior en Prevenció de Riscos Laborals.

Va iniciar la seva tasca en el món de les entitats socials i de lleure del Barri de La Mina a Sant Adrià de Besòs com a monitor i director d’esplais, i ha estat responsable i director de diverses entitats. Va exercir com a periodista en mitjans de premsa escrita comarcal i posteriorment es va orientar a la gestió de persones com a director de recursos humans i cap de personal a diferents empreses mercantils. En l’àmbit dels RRHH ha pogut acumular una doble expertesa tant en materia jurídica-laboral com en direcció estratègica  de recursos humans, amb especialitzacions en lideratge, cultura organitzativa, mediació i gestió de conflictes.

Al 2004 va començar a treballar a Fundesplai, on actualment exerceix com a Cap de Recursos Humans i és membre del seu comitè de direcció.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Helena-Fontanet
Helena Fontanet Vicepresidenta primera
Creu Roja Catalunya

Helena Fontanet

És llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Oberta de Catalunya i Diplomada en Estudis Empresarials, en l’especialitat de Control Financer per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Tota la seva tasca professional s’ha desenvolupat a la Creu Roja, com a tècnica d’activitats i serveis i posteriorment al Departament de Recursos Econòmics de l’Oficina Provincial de Barcelona, com a responsable de Control Pressupostari.

Al 2013 va assumir la Direcció del Departament de Recursos Econòmics de l’Oficina Provincial de Barcelona i Oficina Autonòmica. Actualment desenvolupa el càrrec de Secretària Autonòmica de la Creu Roja a Catalunya i la Direcció de Recursos Econòmics Provincial de Barcelona i Autonòmica i la vicepresidència primera de La Confederació.

GEMMA-GARCIA-ok
Gemma Garcia Vicepresidenta segona
UCCAP (Unió Catalana de Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç)

Gemma Garcia

Llicenciada en Psicologia Clínica per la Universitat Ramon LLull, Master en Atenció Precoç i Psicomotricitat Relacional per la Universitat de Barcelona, amb formació en Gestió Empreses Cooperatives per ESADE. Col·labora activament en projectes de docència i coordinadora de la formació de master i postgrau de cursos d’especialització en Institut de Formació Continua IL3 Universitat de Barcelona i l’Escola ITINERE.

Tota la seva trajectòria professional s’ha desenvolupat en el sector de l’atenció a la petita infància. És sòcia cooperativista a DELTA SCCL cooperativa de treball associat d’iniciativa social i ha estat al cap davant de l’entitat els darrers 10 anys, on en aquests moments assumeix la Direcció General. En l’actualitat exerceix la co-presidència de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya i ocupa el càrrec de presidenta a l’UCCAP (Unió de Centres d’Atenció Precoç de Catalunya) i la vicepresidència segona de La Confederació.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Xavier-Puig-ok
Xavier Puig Vicepresident tercer
ECAS, Entitats Catalanes d’Acció Social

Xavier Puig

Diplomat com a Mestre d’Educació Primària, educador social col·legiat en el CEESC i diplomat en Direcció i Gestió de les Organitzacions no Governamentals a ESADE. Dirigeix l’Associació per la Creació d’Estudis i Projectes Socials (CEPS), associació especialitzada en l’àmbit de la infància i la família i el desenvolupament comunitari.

Està vinculat, exercint diferents responsabilitats, a plataformes empresarials del Sector Social i a federacions del Tercer Sector Social des del 1998 de l’àmbit de la infància i l’acció social a nivell català, espanyol i europeu.

Actualment és president de la Asociación Española de Empresas de Iniciativa Social y Servicios Sociales, president d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) i vicepresident tercer de La Confederació.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Ferran-Rodriguez
Ferran Rodríguez Vicepresident quart
FEPA (Federació d'Entitats i Projectes amb Pisos Assistits)

Ferran Rodríguez

Enginyer Tèxtil a la UPC de Terrassa, va començar a l’empresa privada. Els darrers 30 anys ha estat vinculat al Tercer Sector Social, en concret en els àmbits de la infància, l’adolescència i la joventut vulnerable o en risc d’exclusió social, com a educador o referent i com a director d’organització.

Defensor del vincle, el respecte i el compromís vers cadascuna de les persones ateses, els projectes i les  entitats per les quals treballa.

Presideix FEPA des de juny del 2020, en nom de Fundació EVEHO, entitat de la n’és fundador (amb 5 persones més), patró i director.

Joan-Muntane
Joan Muntané Secretari
FEDAIA, Federació d’Entitats d’Atenció i d’Educació a la Infància i l’Adolescència

Joan Muntané

Diplomat en professorat d’EGB, habilitat com a educador social i Postgrau en “Atenció primària i infància” per la Universitat de Barcelona.

Consultor docent a la Universitat Oberta de Catalunya en el grau d’Educació Social.
Tota la seva tasca professional s’ha desenvolupat des del 1991 a Drecera cooperativa d’iniciativa social, treballant i afavorint la construcció conjunta i en xarxa amb diferents entitats de l’Economia Social i del Tercer Sector, primer com a educador i responsable de projectes de l’entitat, i posteriorment en tasques de direcció i gestió.

Actualment és president de Drecera, és membre de la Junta Directiva de la FEDAIA, de la Junta del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya i secretari de la Junta Directiva de la La Confederació.

Josep Serrano Tresorer
FEATE, Federació d'Entitats d'Atenció a l'Envelliment

Josep Serrano

Amb formació en Màrqueting i en Gestió d’entitats esportives i socials, amb anterioritat havia estat vinculat professionalment a entitats associatives i a empreses de diversos sectors.

Des del 2006 treballa a la Fundació per a l’Atenció a Persones Dependents, i forma part de la Junta Directiva de FEATE.

Ha estat membre de la patronal CECAD i és membre, en representació de FEATE, de la Junta Directiva de La Confederació, des de la seva creació, on actualment n’és el tresorer. Igualment, participa en diverses plataformes i grups de treball del tercer sector social.

Bibiana Bendicho Vocal
ECOM

Bibiana Bendicho

Llicenciada en Ciències del Treball, està especialitzada en Direcció i Gestió de Recursos Humans. És membre de la Junta Directiva de la Federació ECOM des de 2014, on es va incorporar com a tresorera.

La seva experiència en l’àmbit associatiu l’ha desenvolupat dins de l’Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (ASPID), on es va incorporar el 2002 i on ha exercit diferents funcions, i des del 2014 n’és la presidenta.

El 2022 va ser escollida vice presidenta de la federació ECOM.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Montserrat-Estrada
Montserrat Estrada Vocal
CCPC (Coordinadora de Centres per a persones amb Discapacitat Intel·lectual de Catalunya)

Montserrat Estrada

Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat de Barcelona i Postgrau en Gestió Urbanística.

La seva trajectòria professional fins l’any 2010  ha estat vinculada al sector financer i direcció d’empreses.

S’incorpora al sector social l’any 2010 com a gerent de Fundació Atendis de Sabadell, fundació que treballa en l’àmbit de discapacitat intel·lectual.

Des de 2012 és membre de la Junta Directiva de la Coordinadora de Centres per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual de Catalunya.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Jordi-Gonzalez
Jordi González Vocal
AEES Dincat: Associació empresarial d’Economia Social Dincat

Jordi González

Diplomat en Magisteri en Educació Especial, Curs superior en Direcció i Administració d’Empresa, Habilitats de Lideratge Col·laboratiu i Transformacional a l’Economia Social per EADA i MBA, ha desenvolupat la major part de la seva carrera professional en l’àmbit del Tercer Sector, iniciant la seva trajectòria com a Mestre d’Educació Especial l’any 1997 i assumint càrrecs directius dintre de l’Associació Esclat des de l’any 2003.

L’any 2017 assumeix el càrrec de Direcció General Adjunt de l’Associació Esclat. És membre de diferents entitats, amb responsabilitats en les seves juntes directives de DINCAT, FEPCCAT i SINERGRUP.

L’any 2020 és anomenat com a Director General d’Esclat Grup Social, entitat sense ànim de lucre, formada per l’Associació Esclat i la Fundació Esclat Marina, que contribueix, a què cada persona amb paràlisi cerebral, dany cerebral adquirit i altres discapacitats similars, pugui desenvolupar el seu projecte de qualitat de vida.

Rafael Ruiz de Gauna Vocal
Fundació Pere Tarrés

Rafael Ruiz de Gauna

Llicenciat en Ciències Biològiques per la Universitat de Barcelona, diplomat en pedagogia del lleure i animació sociocultural per l’Institut Català de Noves Professions, director d’activitats de lleure infantil i juvenil i PMD (Programa del desenvolupament de la gestió) per ESADE.

Ha estat membre de diferents entitats, amb responsabilitats en les seves juntes directives, sent vicepresident i tresorer de la Taula del Tercer Sector Social. Ha fet de professor i director de postgrau de les EUTSES Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull.

Actualment és adjunt a la direcció general de la Fundació Pere Tarrés, patró de diferents Fundacions i director de la revista Monitor – Educador.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Anna-Sanchez
Anna Sánchez Vocal
Càritas Diocesana de Barcelona

Anna Sánchez

Diplomada en Graduat Social per l’Escola Universitària de Barcelona. Amb una formació complementària amb Màsters en Lideratge e Innovació Social a les ONGD, Direcció i Gestió d’Organitzacions no Governamentals, Prevenció de Riscos Laborals (Nivell Superior, especialitat en seguretat) i Gestió de Recursos Humans.

Actualment és la Cap de l’Àrea d’Innovació de Càritas Diocesana de Barcelona, entitat amb la que està vinculada des de 2006.

La-Confederacio-Equip-Monica-Vazquez
Mònica Vàzquez Vocal
Cooperatives d’Iniciativa Social, Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya.

Mònica Vàzquez

És llicenciada en Ciències Empresarials&MBA per ESADE, té un postgrau en Direcció de projectes per AEDA i un postgrau en Estratègia Digital de Recursos Humans per la U.B.

Porta 14 anys vinculada a SUARA Cooperativa en l’àmbit de la gestió laboral i de les persones. Actualment, i des del 2015, n’és la directora de l’àrea de persones. Des del 2019 és vicepresidenta del patronat de la Fundació Factor Humà.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Francisco-Villegas
Francisco Villegas Vocal
AMMFEINA, Salut Mental Catalunya

Francisco Villegas

Psicòleg clínic per la Universitat de Barcelona, actualment és cap de servei de l’Àrea de Rehabilitació Psicosocial del Grup CHP Salut Mental.

Anteriorment va ser coordinador de programes de la Fundació Societat i Cultura i psicòleg dels Centres Mentals de Cornellà, de les Corts i de Sarrià-Sant Gervasi.

També és membre del Consell Assessor del Pla de Salut Mental i Addiccions, president de l’Associació Catalana de professionals de salut mental i vicepresident de la Federación Española de Asociaciones de Rehabilitación Psicosocial.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Montse-Roca-ok
Montse Roca Vocal
FEPCCAT, Federació de la Paràlisi Cerebral i la Pluridiscapacitat de Catalunya

Francisco Villegas

Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació amb especialització en Pedagogia Terapèutica per la Universitat de Barcelona. Va iniciar la seva trajectòria en l’àmbit social a l’Associació Pro-Disminuïts del Penedès el 1991. Amb el pas del temps, aquesta entitat ha experimentat canvis en la seva denominació fins arribar a ser l’actual Fundació l’ESPIGA. Ha ocupat diversos càrrecs dins de l’organització fins a ser nomenada Directora Gerent el 2005, posició que manté des de llavors. També és membre de la Junta Directiva de la FEPCCAT, on exerceix el càrrec de tresorera.

Equip tècnic

Natàlia González del Pueyo Directora

Natàlia González del Pueyo

Llicenciada en Filologia per la Universitat de Barcelona, amb un postgrau d’Història del Magreb contemporani (UNED). Va començar la seva trajectòria professional com a tècnica d’immigració a diferents entitats del tercer sector social. Els últims 17 anys de la seva carrera professional ha estat cap de gabinet de la Sindicatura de Greuges de Barcelona, formant part del seu equip fundacional. Actualment és la directora de La Confederació.

Gemma Huerta Molina Tècnica de projectes

Gemma Huerta Molina

Llicenciada en Pedagogia (Universitat de Barcelona). La seva carrera professional ha estat sempre vinculada a organitzacions de l’Economia Social i del Tercer Sector Social (entre d’altres: gestió de projectes socioeducatius a la Fundació Pere Tarrés, formació a l’Associació Juvenil Projectart o disseny i coordinació de plans de formació individuals i d’empreses a la cooperativa Aposta). L’any 2016 s’incorpora a l’equip de La Confederació per a desenvolupar tasques de gestió de projectes.

Laura Trabal Svaluto-Ferro Tècnica de comunicació i premsa

Laura Trabal Svaluto-Ferro

Llicenciada en Història, diplomada en Relacions Públiques (U.B.), i postgrau en Comunicació d’Empresa (U.P.F.), ha treballat en diversos àmbits de la comunicació, la premsa i les relacions públiques institucionals (Parlament Europeu i Generalitat de Catalunya) i de l’empresa privada com a consultora externa en comunicació (sectors cultural, educatiu i innovació). L’any 2020 es va incorporar a l’equip tècnic de La Confederació com a responsable de comunicació i premsa.

Laia Aranda González Secretària administrativa

Laia Aranda González

Diplomada per l’Escola Superior  de Relacions Públiques de Barcelona, ha treballat en diversos àmbits d’atenció al client/usuari, d’organització d’esdeveniments i de gestió administrativa. L’any 2023 s’incorpora a l’equip de La Confederació com a secretària administrativa .