02/05/2018 – La contribució del Tercer Sector Social de Catalunya a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. Participa!

jornada_lopd_600_400

Des de La Confederació ens proposem fer visible el Tercer Sector Social com a part del teixit empresarial català que contribueix a l’assoliment dels ODS

L’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides entronca directament amb els valors del Tercer Sector Social de Catalunya: organitzacions que des de la condició de sense afany de lucre i amb vocació de transformació social treballen per una societat més justa i solidària.

Entenent la responsabilitat social com una forma de gestió inclusiva, transparent i sostenible, estem convençuts que el Tercer Sector Social hi té molt a aportar i volem fer-ho visible. Les entitats socials no només són beneficiàries de la Responsabilitat Social de les empreses, sinó que des de la seva dimensió socioempresarial practiquen també la Responsabilitat Social a través de models de gestió coherents amb els valors que impulsa.

Respon.cat està liderant l’Observatori del Desenvolupament Sostenible amb l’objectiu de generar coneixement sobre el compromís de les empreses catalanes amb el desenvolupament dels ODS.

Des de La Confederació considerem que és necessari i oportú que les organitzacions del Tercer Sector Social  puguin visualitzar  les seves pràctiques de responsabilitat social i formar part d’aquesta iniciativa. Igualment, el fet de ser-hi permetrà comparar-se amb altres realitats empresarials del país i posar de relleu el valor d’aportació de les organitzacions no lucratives que generen activitat econòmica en el sector de serveis socials i d’atenció a les persones.

ICONES-05Per més informació podeu clicar en aquest enllaç.

Com hi podeu participar les entitats del Tercer Sector Social?
Per aportar la vostra experiència en matèria de responsabilitat social podeu contestar el qüestionari electrònic habilitat en el següent enllaç.

Accés al formulari. PARTICIPA!

Consideracions:

-Podeu contestar el qüestionari totes aquelles entitats amb sensibilitat cap a aquesta matèria i amb ganes de formar part de l’Observatori de Desenvolupament Sostenible. Per participar-hi no cal que disposeu de cap document ni certificació específica de Responsabilitat Social.

-Amb les dades aportades, que es tractaran sempre de forma anònima i agregada, periòdicament es realitzaran informes generals i sectorials que es difondran públicament i es faran arribar a les organitzacions participants. Addicionalment, aquests informes es faran arribar de manera regular a la comunitat internacional, específicament a Nacions Unides, per tal de comunicar de quina manera les organitzacions catalanes estan contribuint a l’assoliment dels ODS.

Des de La Confederació us animem a participar-hi i a posar de manifest el compromís i la contribució del Tercer Sector Social en aquest àmbit.

Per qualsevol consulta o comentari al re podeu dirigir-vos a ods@respon.cat

Amb el suport de:

treball_h3