30/05/2017 – Lliurats els Premis La Confederació 2017

Els Premis La Confederació 2017 guardonen les millors iniciatives de gestió democràtica i transformació social al Tercer Sector Social de Catalunya

• El model de participació de la cooperativa Suara Serveis i la cooperativa d’alumnes Pinisan de l’Escola d’educació especial Rel reben el 1r i 2n guardó respectivament, en la categoria de gestió democràtica.
  • La xarxa d’activistes contra l’estigma d’Obertament i els Serveis Funeraris de la Fundació Santa Susanna resulten els guanyadores del 1r i 2n premi respectivament, en la categoria de transformació social
  • Els Premis La Confederació 2017 compten amb el suport i col.laboració del Comissionat d’Economia Cooperativa, Social i Solidària i Consum de l’Ajuntament de Barcelona; i del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya

Avui al Palau Robert de Barcelona ha tingut lloc l’acte de lliurament dels Premis La Confederació 2017, una iniciativa que neix amb la voluntat de reconèixer i visibilitzar les millors iniciatives de gestió democràtica i transformació social portades a terme per entitats del Tercer Sector Social que generen activitat econòmica en l’àmbit dels serveis socials i d’atenció a les persones.

_MG_9206

La Sra. Roser Hernández, sub-directora general d’Economia Social, Tercer Sector i Cooperatives de la Generalitat de Catalunya lliurant el 1r premi de Gestió Democràtica a la Sra. Montserrat Pujol, presidenta del Consell Rector de Suara Cooperativa.

En la categoria de gestió democràtica, s’ha reconegut amb el 1r premi el model de participació de la cooperativa Suara Serveis, per la incorporació del model de participació de forma integral a la gestió de l’organització i per la generació d’eines innovadores dirigides a afavorir la governança democràtica.

_MG_9182

La Sra. Teresa Crespo, impulsora del Projecte Lliures, lliurant el 2n premi de Gestió Democràtica a la Sra. Dolors Sáez, mestre de l’Escola Rel.

El 2n premi ha estat per la Cooperativa d’Alumnes Pinisan de l’Escola Rel, Centre d’Educació Especial, per tractar-se d’una pràctica innovadora en la integració i participació de les persones usuàries, en aquest cas els mateixos alumnes.

_MG_9269

La Sra. Ester Vidal, directora de serveis d’Economia Cooperativa, Social i Solidària de l’Ajuntament de Barcelona, lliurant el 1r premi de Transformació Social al Sr. Miquel Juncosa, director d’Obertament.

En la categoria de transformació social, s’ha atorgat el 1r premi a la Xarxa d’activistes contra l’estigma impulsada per Obertament, pel valor que aporta la unió de diverses entitats en una aliança per la lluita contra l’estigma en matèria de salut mental i per la innovació que suposa en la incorporació dels activistes com a protagonistes.

_MG_9251

El Sr. Pau Vidal, director i fundador de l’Observatori del Tercer Sector, lliurant el 2n premi de Transformació Social a la Sra. Annabel Mateos, adjunta de gerència de la Fundació Santa Susanna.

I amb el 2n premi, s’ha reconegut a la iniciativa de Serveis Funeraris de la Fundació Santa Susanna per tractar-se de la primera entitat social que posa en marxa aquest tipologia de serveis a Catalunya, aportant un alt grau d’innovació i possibilitat de rèplica en altres territoris.

Prop d’un centenar de persones han assistit a l’acte de lliurament de Premis La Confederació 2017 que ha estat presentat per Joan Segarra, President de La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya. S’ha comptat també amb la presència de Jordi Via, Comissionat d’Economia Cooperativa, Social i Solidària i Consum de l’Ajuntament de Barcelona, i de Josep Vidal, Director general d’Economia Social, Tercer Sector, Cooperatives i Autoempresa de la Generalitat de Catalunya.

_MG_9309

El Sr. Jordi Via, Comissionat d’Economia Cooperativa, Social i Solidària i Consum de l’Ajuntament de Barcelona.

_MG_9320

El Sr. Josep Vidal, Director general d’Economia Social, Tercer Sector, Cooperatives i Autoempresa de la Generalitat de Catalunya.

Joan Segarra s’ha mostrat molt satisfet per la resposta del sector a la convocatòria dels Premis La Confederació 2017 en aquesta primera edició, cosa que posa de manifest el potencial del Tercer Sector Social com a sector generador d’activitat econòmica a través de models de gestió que aprofundeixen en la qualitat democràtica i en la transformació social, destacant el nombre i la qualitat de les candidatures rebudes (23 candidatures en total).

_MG_9144

El Sr. Joan Segarra, President de La Confederació.

Finalment, Joan Segarra ha recordat que s’ha elaborat una publicació amb totes les candidatures presentades, declarant que “més enllà de les iniciatives premiades, s’ha volgut reconèixer i visualitzar totes i cadascuna de les iniciatives presentades, pel seu valor d’aportació i pel seu caràcter inspirador de cara a reforçar la governança democràtica en el si de les organitzacions i reivindicar la capacitat transformadora del Tercer Sector Social.

_MG_9338

Els membres del jurat dels Premis La Confederació 2017, el Sr. Jordi Via i el Sr. Josep Vidal amb els representants de les entitats guanyadores.

_MG_9361

ENLLAÇ A LA PUBLICACIÓ DE LES CANDIDATURES PRESENTADES ALS PREMIS LA CONFEDERACIÓ 2017

Amb el suport de:

treball_h3  cOMISSIONAT