29/09/2017 – El Tercer Sector Social s’adhereix a la Taula per la Democràcia

Taula_democracia_2

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i la Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya han aprovat d’adherir-se a la Taula per la Democràcia impulsada per sindicats, associacions empresarials i altres organitzacions de la societat civil catalana.

D’aquesta manera, el Tercer Sector Social se suma a la voluntat de donar una resposta unitària, pacífica i coordinada en defensa de les institucions catalanes i els drets fonamentals de les persones davant la situació que s’està produint durant els darrers dies al nostre país.

Amb l’adhesió de la Taula del Tercer Sector i La Confederació a la Taula per la Democràcia, el Tercer Sector Social considera que els problemes polítics han de tenir una resposta política i no repressiva, i per això, insta a les institucions europees i internacionals a vetllar perquè així sigui. El Tercer Sector Social considera, juntament amb les altres entitats signants, que cal donar una resposta unitària en defensa de les institucions catalanes, els drets fonamentals, el dret que té el poble català a decidir el seu futur polític i la democràcia.

La Taula del Tercer Sector i La Confederació  representen a milers d’entitats que treballen per la defensa dels drets socials i civils de les persones. Per tot això, donen ple suport a les institucions catalanes i refermen el seu compromís amb la democràcia.

MANIFEST DE LA TAULA PER LA DEMOCRÀCIA

A Barcelona, el 27 de setembre del 2017, les entitats, els sindicats i les organitzacions de la societat civil catalana, reunides al Museu d’Història de Catalunya manifestem que:

1. Ens aplega la necessitat de donar una resposta unitària en defensa de les institucions catalanes, els drets fonamentals, el dret que té el poble català a decidir el seu futur polític i la democràcia.

2. Manifestem preocupació per la vulneració dels drets fonamentals i les llibertats democràtiques que s’estan produint aquests dies per part del Govern i els organismes de l’Estat.

3. Fem una crida a la societat catalana a respondre d’una manera pacífica, ferma i continuada en defensa de les institucions i dels drets fonamentals.

4. Considerem que els problemes polítics han de tenir una resposta política i no repressiva, i, per això, instem les institucions europees i internacionals a vetllar perquè així sigui.

5. Ens constituïm en un espai plural i unitari per defensar les institucions de Catalunya i els drets i llibertats fonamentals dels ciutadans i ciutadanes, i reivindiquem el dret a decidir el futur polític del poble de Catalunya.

6. Ens comprometem a respondre de manera coordinada i continuada davant de qualsevol acció que conculqui els drets fonamentals i no descartem cap forma pacífica i consensuada de mobilització i resposta de país.