27/09/2017 – Lliurat el Premi Interuniversitari Colònies i Educació promogut per La Confederació, l’Acellec i l’ACCAC

PremiColonies

L’alumna de 4t curs d’Educació Social de la UB, Cristina Naudó, s’emporta la primera edició del guardó convocat per l’Acellec, l’ACCAC i La Confederació

La seu del departament de Joventut de la Generalitat de Catalunya ha estat aquest migdia l’escenari del lliurament del primer Premi Interuniversitari Colònies i Educació. L’alumna barcelonina de 4t curs del grau d’Educació Social de la Universitat de Barcelona, Cristina Naudó, s’ha endut el guardó amb el treball La relació educativa entre les empreses de lleure i les escoles durant el procés de les colònies escolars. Una contribució a la comunitat educativa. El premi, convocat per les empreses i entitats gestores de les cases de colònies i els albergs de Catalunya (La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya, l’Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya i l’Associació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura), pretén fomentar la recerca i l’estudi sobre les colònies a Catalunya.

Quatre grans reptes

El jurat ha premiat el treball guanyador per la seva metodologia i qualitat. La proposta de Cristina Naudó apunta quatre reptes per al sector de les colònies a Catalunya. En primer lloc proposa que les colònies quedin reflectides en el projecte educatiu de cada centre en què s’expliqui el valor afegit que suposen i en segon lloc es remarca el repte d’aconseguir que el professorat recuperi la il·lusió per tornar anar de colònies amb els alumnes. El treball premiat també proposa un treball compartit entre les escoles i les empreses de lleure en la confecció de les activitats en què es produeixi un debat que enriqueixi les colònies i finalment es planteja la necessitats que infants i famílies també siguin actors protagonistes i se’ls doni més veu.

Suport institucional

La primera convocatòria del Premi Interuniversitari Colònies i Educació ha comptat amb el suport institucional de la direcció general de Joventut de la Generalitat de Catalunya. La directora general de Joventut, Marta Vilalta, ha participat en l’acte de lliurament i ha explicat que “aquesta iniciativa ajudarà a omplir un buit en matèria d’estudi i coneixement al voltant de les colònies que es posa a disposició de tots els agents de la comunitat educativa” i ha afegit que el Govern de la Generalitat considera aquestes activitats de lleure “com una eina d’aprenentatge, vivència i creixement personal dels alumnes que fomenta la igualtat d’oportunitats i una societat més cohesionada”. El premi, dotat amb 1.000 euros, ha rebut un total de quatre treballs finalistes en aquesta primera edició. Les tres entitats convocants (Accac, La Confederació i l’Acellec) estan convençudes que aquesta xifra augmentarà en les successives edicions. El guardó compta també amb el suport de les set facultats d’Educació de les universitats catalanes amb la voluntat de fomentar la recerca i l’estudi sobre les estades educatives dels infants i joves a les cases de colònies de Catalunya.