20/12/19 – La Confederació i Entitats Catalanes d’Acció Social es troben amb la consellera de Justícia per abordar com millorar la contractació dels serveis d’execució penal

Moment de la reunió amb la consellera de Justícia, Ester Capella

Barcelona, 20 de desembre de 2019 – La Confederació i les coordinadores de la Comissió d’Àmbit Penitenciari i Execució Penal d’Entitats Catalanes d’Acció Social s’han reunit aquest divendres amb la consellera de Justícia, Ester Capella, per transmetre-li la necessitat d’avançar en la millora de la contractació pública dels serveis i programes de l’àmbit de l’execució penal.

Els punts exposats a la consellera Capella per millorar la contractació d’aquests serveis han estat, entre d’altres:

• La necessitat que el preu de licitació es base en un bon escandall de costos del servei (respecte per les condicions laborals dels professionals, previsió de l’evolució dels costos, etc.).

• Reduir el pes del preu, prioritzant criteris vinculats amb la qualitat del servei.

• Evitar fórmules matemàtiques per a la valoració de les ofertes econòmiques que afavoreixin i premiïn de forma desproporcionada les baixes econòmiques.

• La importància de la coherència entre els plecs tècnics i administratius.

La conselleria s’ha compromès a organitzar una nova reunió tècnica per generar un espai de treball compartit per millorar els aspectes exposats.