29/11/2017 – La Confederació presenta la “Guia per impulsar la Governança Democràtica al Tercer Sector Social”

Foto_Governança

En el  marc de la Jornada “Compromís amb la Governança Democràtica” que ha tingut lloc avui dia 29 de novembre de 2017 a l’Espai Francesca Bonnemaison, La Confederació ha presentat la Guia per impulsar la Governança Democràtica a les organitzacions del Tercer Sector Social.

La Guia és un dels productes del Programa de millora de la participació interna i gestió democràtica a les entitats del Tercer Sector Social impulsat per La Confederació amb el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (Generalitat de Catalunya).

La jornada ha servit per reiterar l’aposta de les organitzacions no lucratives per una manera de fer basada en la participació com a element clau de la gestió i la corresponsabilitat. La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya vol acompanyar el sector en aquest procés que considera estratègic per portar a la pràctica els valors del sector i consolidar així el seu rol d’aliat natural de l’Administració Pública en la prestació de serveis socials i d’atenció a les persones. “Volem marcar la diferència no només amb allò que fem, sinó també amb com ho fem per reforçar la coherència entre el discurs i la pràctica diària. Hem de ser capaços d’acreditar tot allò que diem”, ha destacat Joan Segarra, president de La Confederació. A banda d’assegurar la qualitat i l’eficiència dels serveis, el sector defensa un model de col·laboració públic-social que potenciï el retorn econòmic i social de la inversió.

El Director General d’Economia Social, el Tercer Sector, les Cooperatives i l’Autoempresa del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Josep Vidal, ha subratllat la importància que les organitzacions no lucratives es distingeixin del model imperant capitalista governant-se “d’una altra manera, pròpia dels valors que defensen, per poder aplicar polítiques públiques de promoció del tercer sector i l’economia social”. En relació al marc legislatiu i a les implicacions d’aquest valor diferencial, Vidal ha afegit que “la normativa europea permet que el diner deixi de tenir capacitat de decisió sobre qui ha de gestionar certs serveis” i, en el cas dels d’atenció a les persones, “tenim molt clar que hem de validar la qualitat del servei que rep el ciutadà” tenint en compte l’impacte dels valors.

La participació de tots els col·lectius implicats –òrgans de govern, treballadors i treballadores, voluntariat, donants, socis i sòcies.., i també la ciutadania com a persones usuàries— millora la qualitat dels serveis perquè contribueix a que aquests responguin a les seves necessitats, i és per això que el Tercer Sector Social està fermament compromès amb la governança democràtica de les entitats que el conformen. El Programa pilot d’acompanyament a la millora de la participació interna i la gestió democràtica a les organitzacions del Tercer Sector Social de Catalunya, en què han pres part sis entitats -Associació Alba, Associació Saó Prat, Fundació La Xarranca / El CAE, Fundació Santa Susanna, TEB Cooperativa i Fundació Surt— és fruït d’aquest compromís i La Confederació està treballant per donar-li continuïtat. A partir d’aquesta experiència pilot, per a la qual tres consultores han desenvolupat una metodolgogia de diagnosi comú, s’ha editat una Guia per impulsar l’aplicació de la Governança democràtica a les organitzacions del Tercer Sector Social que avui s’ha presentat i en els propers mesos es portarà arreu del territori.

Guia

Podeu descarregar-vos la Guia en el següent enllaç.

No et perdis el vídeo testimonial del Programa pilot de millora de la participació interna i gestió democràtica a les entitats del Tercer Sector Social!

PROGRAMA DE LA JORNADA

12.00 h | Presentació del Programa pilot d’acompanyament a la millora de la participació interna i gestió democràtica a les organitzacions del Tercer Sector Social de Catalunya.

12.10 h | Taula Rodona “Els reptes de la Governança Democràtica al Tercer Sector Social” , amb la participación d’entitats participants en la prova pilot.

Sra. Rosa Porquet
Coordinadora de Formació del CAE

Sra.  Assumpció Ros
Gerent de la Fundació Santa Susanna

Sra. Pepa Muñoz
Directora de comunicació i promoció cooperativa de TEB Grup Cooperatiu

Presenten i moderen: Sr. Marià Moreno, soci i consultor de Grup Integral; i Sr. Jordi Valls, soci i consultor de Hobest

12.30 h | Diàleg “La Governança Democràtica: un objectiu comú del Tercer Sector Social”

Sr.  Josep Vidal
Director General d’Economia Social, el Tercer Sector, les Cooperatives i l’Autoempresa. Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Generalitat de Catalunya

Sr. Joan Segarra
President de La Confederació

Presenta i modera: Sr. Albert Huerta, soci i consultor de Vector 5, Excel.lència i Sostenibilitat.

13.00 h | Presentació de la Guia per impulsar la Governança Democràtica a les organitzacions del Tercer Sector Social

Sra. Laia Grabulosa
Directora de La Confederació

Sra. Gemma Huerta
Tècnica de projectes de La Confederació

13.20 h | Tancament

L’aforament és limitat i la inscripció obligatòria a través del formulari electrònic habilitat. Se seguirà rigurós ordre d’inscripció fins a finalització de les places.

Clica aquí per inscriure’t

Amb el suport i col.laboració de:

treball_h3