04/12/2019 – Conveni entre les organitzacions empresarials del sector de la dependència i la Generalitat per promoure l’interès professional en aquest àmbit

Moment de la signatura del conveni

Barcelona, 4 de desembre de 2019 – El Departament de Treball, Afers Socials i Família de la Generalitat, La Confederació i entitats del sector de la dependència (ACRA, UPIMIR, Associació ACAD i Centres Socio-sanitaris Catòlics de Catalunya) han signat un conveni de col·laboració aquest dimarts per promoure l’interès professional en aquest àmbit. L’acord implica el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), que depèn de la conselleria.

Entre altres accions, el SOC organitzarà sessions informatives sobre el sector i els perfils professionals que requereix, fomentarà que les empreses signants del conveni aportin ofertes de feina a les oficines de Treball i identificarà els demandants de feina que poden ser destinataris d’habilitacions professionals excepcionals per incorporar-se a aquest àmbit laboral.

Les entitats signants del conveni s’han compromès, entre altres acords, a oferir al SOC la informació necessària per definir els perfils professionals requerits, col·laborar en el procés de selecció de candidats al lloc de feina i promoure la carrera professional i vetllar per l’estabilitat laboral del sector.

Joan Segarra, president de La Confederació, ha destacat durant la roda de premsa que “hem de poder retenir el talent a les nostres organitzacions i, per fer-ho, és clau millorar les condicions laborals dels nostres professionals”. Segons Segarra, “això només serà possible amb dotacions pressupostàries que permetin revertir la situació d’infrafinançament que pateix el sector des de fa més de 10 anys”.

1. Pingback: » Newsletter 9/desembre/2019